exclusieve voordelen
Gegevensbeschermingsbeleid
Gegevensbescherming
Als gevolg van het surfen op de website en het invullen van de online formulieren, stemt de gebruiker ermee in dat de door hem verstrekte of in de toekomst via deze dienst te verstrekken persoonsgegevens worden verwerkt in bestanden met persoonlijke gegevens van HOTUSA en de ondernemingen van de groep (waaronder HOTELES TURISTICOS UNIDOS SA, CIF A08452567, KEYTEL, S.A., CIF A60156502 en EUROSTARS HOTEL COMPANY SL, CIF B64930910, evenals andere bedrijven van de HOTUSA-groep), inclusief het verzamelen van toegangsgegevens en het gebruik van cookies en functies die door derden worden geleverd.Voor vragen of om zijn rechten op het gebied van gegevensbescherming uit te oefenen, kan de gebruiker contact opnemen met de functionaris voor gegevensbescherming via onze hoofdpagina voor contact.
Doel van de verwerking, juridische basis en ontvangers van de informatie
De gegevens worden gebruikt voor:• Het mogelijk maken van de werking van de website en het verstrekken van toegang tot de gebieden die bestemd zijn voor geregistreerde gebruikers.
• Het registreren en behandelen van verzoeken van gebruikers via de formulieren op de website (contact, etc.).
• Het leveren en beheren van de diensten van HOTUSA, het verwerken van reserveringen en het innen van betalingen voor producten en diensten via de websites van de groep of gekoppelde websites, callcenters, mobiele communicatiesystemen op basis van GSM-, GPRS- of UMTS-technologieën; incident- en klachtbeheer.
• Het beheren van deelname aan loyaliteitsprogramma's.
• Abonneren op de HOTUSA-nieuwsbrief, verzending van reclame en andere commerciële promoties via e-mail, SMS, MMS of enig ander soortgelijk middel van HOTUSA.
• Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken.
• Het organiseren van wedstrijden.
• Solliciteren voor een baan bij HOTUSA.
• Webanalyse en statistieken opstellen.
• Het opnemen van functies die door derden worden aangeboden (Google Maps, etc.).
• Je in staat stellen de contractverwerking te herstellen als je deze niet voltooit.
• Check-in en check-out in onze vestigingen.
• Wifi-service in Eurostars-vestigingen.
• Tokenisatie van kaarten.
Navigatie op de website en toegang tot gebieden voor geregistreerde gebruikers
• Doel: de benodigde gegevens worden verwerkt voor het verstrekken van online diensten, inclusief het registreren van IP-adressen, bezochte pagina's en toegangstijdstippen, evenals informatie over het apparaat van de gebruiker. De gegevens worden ook verwerkt voor beveiligingsdoeleinden en ter verbetering van de website.
• Juridische basis: de verwerking van gegevens is noodzakelijk voor het verstrekken van online diensten; toestemming, uitgedrukt door het gebruik van de website.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA.
Het verstrekken van alle gegevens die nodig zijn voor registratie als gebruiker is verplicht, tenzij anders vermeld in het registratieformulier. HOTUSA kan de registratie weigeren voor de betrokkene die deze gegevens niet verstrekt.
Gebruik van de formulieren op de website
• Doel: het behandelen van verzoeken die via de webformulieren zijn ingediend.
• Juridische basis: toestemming, uitgedrukt door het gebruik en het verzenden van het formulier.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA en andere bedrijven die betrokken zijn bij het leveren van de gevraagde diensten.
Verstrekking van diensten
• Doel: het leveren van diensten, inclusief het beheren van hotelreserveringen en betalingen. Het verzenden van informatie over de diensten van HOTUSA via elektronische middelen.
• Juridische basis: uitvoering van het contract of levering van de dienst.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA en andere bedrijven die betrokken zijn bij het leveren van de gevraagde diensten, inclusief de gevraagde hotelvestigingen.
Loyaliteitsprogramma's
• Doel: deelnemen aan de loyaliteitsprogramma's Star Traveler, Business Pro (voorheen Corporate) en andere. Informatie over de diensten van HOTUSA per elektronische middelen verstrekken. Commerciële informatie personaliseren op basis van het profiel of de locatie. Puntenprogramma's en andere voordelen. Kortingstarieven voor leden.
• Juridische basis: uitvoering van het loyaliteitsprogramma; toestemming.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA.
Abonnement op de HOTUSA-nieuwsbrief, verzending van reclame en andere commerciële promoties
• Doel: informatie verstrekken over de diensten van HOTUSA via e-mail, SMS, MMS of andere soortgelijke middelen.
• Juridische basis: bestaande contractuele relatie; toestemming.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA.
Klanttevredenheidsenquête
• Doel: de mening van klanten kennen en hun opmerkingen behandelen.
• Juridische basis: maakt deel uit van de uitvoering van het contract of de levering van de dienst.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA, kwaliteitsafdelingen.
Wedstrijden
• Doel: het organiseren van wedstrijden ter promotie van HOTUSA, haar vestigingen en merken. Communicatie van de winnaars en uitreiking van prijzen, indien van toepassing.
• Juridische basis: uitvoering van de wedstrijd, inclusief de publicatie van het winnende werk (bijvoorbeeld fotowedstrijden en literaire wedstrijden) en de naam van de auteur volgens de deelnamevoorwaarden.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA. Webpagina's, sociale netwerken en media waar de winnaars gepubliceerd worden.
Sollicitatie voor een baan bij HOTUSA
• Doel: deelname aan huidige en toekomstige selectieprocedures van HOTUSA en haar vestigingen, beoordeling van de kandidaat.
• Juridische basis: toestemming, noodzakelijk om de status van kandidaat te verkrijgen.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA.
Webanalyse
• Doel: begrijpen hoe de website wordt gezocht, benaderd en gebruikt door het publiek. Dit kan de verzameling van persoonsgegevens inhouden, zoals het IP-adres, de locatie van de verbinding, informatie over de gebruikte software of hardware, enz.
• Juridische basis: voor niet-essentiële functies, toestemming, uitgedrukt via de cookieconfigurator.
• Ontvangers en overdrachten: bedrijven en vestigingen van HOTUSA.
Functies geleverd door derden
• Doel: functies van derden toevoegen, zoals kaarten, analytics, sociale knoppen, widgets en virtuele assistenten.
• Juridische basis: voor niet-essentiële functies, toestemming, uitgedrukt via de cookieconfigurator.
• Ontvangers en overdrachten: de functies van derden creëren een directe verbinding tussen de browser van de gebruiker en de internetdomeinen van de derden, waardoor de functie kan worden gedownload en uitgevoerd, zelfs vanaf pagina's buiten de Europese Economische Ruimte. Functies van Google, zoals Google Analytics en Google Maps, vallen, indien geautoriseerd, onder het privacybeleid van Google, https://policies.google.com/privacy.
Het herstel van de contractverwerking als deze niet is voltooid toestaan
• Om de contractverwerking te vergemakkelijken, en op basis van onze gerechtvaardigde belangen, kunnen we tijdelijk de gegevens van het reserveringsformulier opslaan (in het bijzonder de reservering, zonder betalingsgegevens op te slaan) om een e-mail te sturen waarmee de verwerking kan worden hersteld en voltooid. Deze informatie wordt slechts een paar dagen bewaard, uitsluitend voor dit doel, en wordt daarna automatisch definitief verwijderd.
Check-in en check-out in onze vestigingen
• Voor het verblijf in onze vestigingen kunnen lokale regelgevingen bepaalde gegevens vereisen. In het bijzonder in de vestigingen in Spanje vereist de geldende wetgeving, in verband met bestanden van de Veiligheidsdiensten, dat een e-mailadres, telefoonnummer, het nummer van het identiteitsdocument en het tonen van het identiteitsdocument worden gevraagd.
• Tijdens de check-in en check-out processen (in- en uitchecken) kunnen we je elektronische communicatie sturen met instructies en aanvullende informatie als onderdeel van onze diensten.
Wifi-service in Eurostars vestigingen
• In sommige vestigingen kunnen we de wifi-dienst aanbieden. Voor de levering van de dienst en technische ondersteuning, en op basis van onze gerechtvaardigde belangen voor monitoring en beveiliging, en de preventie van misdrijven en fraude, kunnen we bepaalde authenticatiegegevens van de gast vragen.
• Bij het verbinden met de wifi-dienst kunnen we ook andere Eurostars-diensten aanbieden en toestemming vragen, vrijwillig en herroepbaar, voor het verzenden van commerciële communicatie of loyaliteitsprogramma's.
Tokenisatie van betaalkaarten
• Als beveiligingsmaatregel en ter preventie van fraude, worden de noodzakelijke kaartgegevens opgeslagen door middel van tokenisatie, zodat gevoelige informatie niet in onze systemen wordt bewaard.
Juistheid van de gegevens
De gebruiker moet de formulieren invullen met waarheidsgetrouwe, nauwkeurige, volledige en actuele gegevens. De gebruiker zal geen gegevens van een andere persoon invoeren zonder toestemming; HOTUSA gaat ervan uit dat de gegevens zijn verstrekt door de eigenaar ervan, of met diens toestemming. De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor elke schade of verlies, direct of indirect, die aan derden wordt veroorzaakt door het invullen van het formulier met gegevens van een andere persoon.Rechten van toegang, rectificatie, verwijdering, verzet en andere rechten
De betrokkene heeft te allen tijde het recht om toegang te verkrijgen tot, rectificatie of verwijdering van de gegevens die op hem betrekking hebben, evenals zich te verzetten tegen de verwerking van zijn gegevens, volgens de bepalingen van de wetgeving inzake gegevensbescherming. Hij heeft ook het recht om: de overdraagbaarheid van zijn gegevens te vragen, de gegeven toestemming in te trekken indien van toepassing en de verwerking te beperken.De betrokkene kan deze rechten uitoefenen door een schriftelijk verzoek te sturen per post naar HOTUSA (vermelding GEGEVENSBESCHERMING) C/MALLORCA 351 08013 Barcelona (Spanje), waarbij de verzoeker de gevraagde actie vermeldt.
U kunt uw verzoek ook per e-mail richten aan de Kwaliteitsafdeling via het contactformulier.
De ontvangers van commerciële communicatie kunnen zich op elk moment verzetten, via de afmeldlink die in de communicatie is opgenomen.
De betrokkene, indien hij van mening is dat de verwerking van zijn gegevens in strijd is met de wetgeving inzake gegevensbescherming, kan een klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteiten voor gegevensbescherming.
Gegevensbeschermingsfunctionaris
Voor vragen met betrekking tot de verwerking van gegevens door HOTUSA kan de betrokken persoon contact opnemen met de gegevensbeschermingsfunctionaris door een schriftelijk verzoek te sturen naar:Gegevensbeschermingsfunctionaris HOTUSA. C/Mallorca 351, 08013 Barcelona, Spanje of door contact op te nemen met de Functionaris voor Gegevensbescherming via onze hoofdpagina voor contact.
Minderjarigen
Het gebruik van de webdiensten van HOTUSA is verboden voor personen onder de 18 jaar.Ontvangers en internationale gegevensoverdracht
De gebruiker wordt geïnformeerd dat HOTUSA de persoonlijke gegevens van de gebruiker noodzakelijkerwijs moet delen met de leveranciers van de producten en diensten die door de gebruiker zijn gekozen, voor de uitvoering van de contracten voor de aangeboden producten en diensten.Wat betreft de diensten en vestigingen buiten de Europese Economische Ruimte, worden de gegevens die nodig zijn voor het verkrijgen en leveren van de diensten internationaal overgedragen, inclusief naar landen die geen wetgeving hebben die gelijkwaardig is aan de Europese wetgeving op het gebied van gegevensbescherming.
Wat betreft GRUPO HOTUSA, omvat dit onder andere de bedrijven CITADEL SL, EUROSTARS HOTEL COMPANY SL, EXE HOTELS SL, FAMILIA HOTELS SL, HOTELES TURISTICOS UNIDOS SA, HOTELIUS SL, IGM WEB SL, KEYTEL SA, MUCHOHOTEL SA, RESTEL SA, ROOMLEADER SL, ROOMTRADE SL, ROSEUS HOTELS SL. Meer informatie op www.hotusagroup.com.
Gegevensbeveiliging
HOTUSA maakt gebruik van een van de veiligste technologieën voor de bescherming van de gegevens van uw creditcard. Daarnaast voldoet het aan alle internationale normen die de regelgeving op dit gebied bepalen. Alle secties van HOTUSA waar we gevoelige informatie vragen, gebruiken het SSL-communicatieprotocol. Dit betekent dat de informatie die via internet van uw computer naar onze server reist, gecodeerd is, waardoor het voor derden onleesbaar wordt. Deze technologie garandeert dat uw gegevens niet kunnen worden onderschept, gemanipuleerd of vervalst op enige manier. Hierdoor is betalen via internet tegenwoordig even veilig als directe betaling.Wat is SSL?
SSL (Secure Socket Layer) is een standaardbeveiligingstechnologie op internet. Het past een coderingssysteem toe dat de hoogste vertrouwelijkheid van de gegevens die naar ons worden verzonden, garandeert. Dit voorkomt ongeoorloofde toegang of onderschepping van gegevens terwijl ze over het internet circuleren. Voor extra veiligheid worden deze gegevens opgeslagen op een beveiligde server die beschermd is door een "firewall" die continu wordt bewaakt.AI-gebaseerde Assistenten en Chatbots
Wanneer wij chatbots en assistenten op basis van kunstmatige intelligentie opnemen op onze website en/of sociale mediaprofielen, informeren wij u hierover wanneer u de dienst start.U moet meerderjarig zijn om gebruik te kunnen maken van onze virtuele assistenten.
AI-gebaseerde assistenten stellen ons in staat geautomatiseerde hulp te bieden en uw vragen te beantwoorden met informatie over onze vestigingen en hun locaties; ze vergemakkelijken uw toegang tot onze diensten en reserveringssystemen; en verbeteren de kwaliteit en nauwkeurigheid ervan door middel van analyse en interne training.
AI-gebaseerde assistenten kunnen spraak begrijpen of een foto van een toeristische bestemming herkennen.
De antwoorden die u ontvangt bij het gebruik van een AI-gebaseerde agent worden automatisch gegenereerd (niet door een mens). Ze zijn gebaseerd op openbaar beschikbare inhoud op onze website en op het internet, evenals op de informatie die u tijdens uw interactie verstrekt.
Onze AI-gebaseerde assistenten worden niet gebruikt om geautomatiseerde beslissingen te nemen (inclusief profilering) die een aanzienlijke invloed op u kunnen hebben.
• Rechtsgrond: uitvoering van een contract of precontractuele maatregel; het gerechtvaardigd belang om de kwaliteit en nauwkeurigheid van de antwoorden te verbeteren.
• Bezwaar: als u bezwaar hebt tegen het gebruik van uw gesprek om de kwaliteit en nauwkeurigheid van het systeem te verbeteren, kunt u stoppen met het gebruik van de dienst.
• Gegevensbewaring: gegevens worden bewaard zolang dat nodig is om de doeleinden te vervullen en worden daarna geanonimiseerd of verwijderd — doorgaans tussen één week en één maand na uw laatste interactie.